Letöltés
A letöltéshez add meg az email címed és mi elküldjük emailben a letöltő linket.
A letöltéshez add meg az email címed és mi elküldjük emailben a letöltő linket.
Sok száz élelmiszerbiztonsági auditon túl, látjuk, hogy a túlbonyolított és az üzemeltetők számára értelmezhetetlen HACCP rendszerek mind öncélúak és kárt okoznak. Megértettük, hogy miért vállalhatatlanok ma, a gyakorlati bemutatást nélkülöző oktatások. Világossá vált, hogy az adminisztrációs megfelelőségek mögött súlyos hiányosságok és hibák húzódnak meg, veszélyeztetve a vállalkozás jövőjét és a fogyasztók biztonságát. Ezért mindent újragondoltunk. A túlbonyolított szabályozási rendszereket leegyszerűsítettük. Az oktatásokat a tudásszint felmérést követőleg tartjuk, gyakorlati képzéssel együtt. Auditok során feltárt hiányosságokra intézkedési javaslatokat teszünk, melyet az üzemeltetési gyakorlatunkból szerzett szakmai tapasztalatunk alapján tesszük meg.
Felméréseink szerint 10-ből mindössze 4 érintett vezető olvassa el saját HACCP kézikönyvét, de 10-ből egyetlen érintett sem tudta felsorolni hiánytalanul a kritikus pontokat. Ebből következőleg a jelenlegi HACCP rendszerek nem, vagy csak részben töltik be szabályozási céljukat. Sok vállalkozó számára a HACCP nem jelent többet adminisztrációs tehernél.
Feltárt okok:
A kézikönyvek öncélúan bonyolultak, sablonosak és a vállalkozók nem kaptak hozzá értelmező útmutatást, oktatást. Annak érdekében, hogy a HACCP rendszerek ne csak adminisztrációs szinten legyenek jelen az üzemeltetésben, hanem valós szabályozó funkció szerepét betöltsék, újra kell “építeni” azokat, szem előtt tartva a szabályozás tényleges célját: valós és kontrollált élelmiszerbiztonsági szint elérését.
Minden szabályozás annyit ér, amennyit betartanak belőle. HACCP szabályozásnak is csak úgy van értelme, ha:
Ezért mi nem vállalunk telefonos felmérés alapján kiépítést. A kiépítést követően pedig a helyszínen, a szabályozási pontok részletes átbeszélését követőleg adjuk át a HACCP vagy önellenőrzési rendszert.
2018. január 1-től hatályban lévő rendelet értelmében minden élelmiszer-vállalkozó önellenőrzési rendszer kiépítésére és működtetésére kötelezett. Az önellenőrzés célja, hogy a vállalkozó objektív módszerekkel értékelje, minősítse élelmiszerbiztonsági folyamatait.
Önellenőrzési tervet minden esetben egyedileg készítjük el helyszíni konzultációt és bejárást követően, így:
Az önellenőrzési rendelet értelmében a vállalkozások szerződést köthetnek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal. A szerződésben a vállalkozók adatot szolgáltatnak a hatóságnak, aminek eredményeként a hatóság módosíthatja az egység kockázati besorolását. Az adatszolgáltatás csatornájaként (2020.05.28-án aláírt stratégiai együttműködésünk alapján) a hatóság az ONIR digitális rendszerünkön keresztül fogadja azon egységek önellenőrzési naplóit, melyek hozzájárultak az adattovábbításhoz.
A járvány, természetéből adódóan bizalmi deficitet okozott célközönségben, az olyan jellegű színterekkel és szolgáltatásokkal szemben, ahol sok ember viszonylag kis helyen, zárt térben tömörül össze.
Éppen ezért a fogyasztói bizalom megerősítése az egyik kulcsa a HORECA szektorban működő vállalkozások gazdasági eredményességének, túlélésnek.
A minősítő program a vendégek felé egységes, a vendéglátás minden területére kiterjedő biztonságos üzemeltetést igazol, amely feloldja a nyilvános és közösségi tereken való tartózkodással kapcsolatban kialakult félelmet, és visszaállítja a fogyasztói bizalmat.
Megszerezhető tanúsítványok
Tanúsítás díja
Az első tanúsítás díjmentes, kizárólag a labor alapanyag költségeit (5.000 Ft - 10.000 Ft) illetve a kiszállási díjat kell megtéríteni (12.500 Ft).
Minősítő programunk rövid bemutatása:
Célja, feltételei, érvényessége, minősítés szintjei.
A kézikönyv segít felkészülni a biztonságos újranyitás, illetve a járványidőszak alatti üzemeltetésre.
Ellenőrzési lista minden olyan szempontot tartalmaz,
melyet a minősítés során ellenőrzünk.
Oktatási tematikánkban a tárgyi tudás hangsúlyozása helyett az egységre jellemző gyakorlati képzést részesítjük előnyben, ahol ok-okozati összefüggéseket tárunk fel és gyakorlati, lépésről-lépésre képzéssel vesszük át akár munkakörönként a jó higiéniai gyakorlatot.
Oktatás, képzés folyamata
Oktatási témakörök
2020. szeptemberében indul online képzési oldalunk, ahol munkakörönként, munkafolyamatonként díjmentesen elérhető szemléltető videók segítenek a munkavállalóknak megismerni az adott munkafolyamat biztonságos lépéseit. Így már a munkába állás előtt elsajátíthatja a szükséges gyakorlati ismereteket. A tudásfelmérő funkciónak köszönhetően, meggyőződhet munkavállalói elméleti és gyakorlati felkészültségéről. A képzésekről jelenléti ív készül, sikeres vizsgák esetén névre szóló igazolást állítunk ki.
Tervezett kurzusok
(1) 360º Élelmiszerbiztonsági audit
Az audit célja egy átfogó, minden paraméterre kiterjedő élelmiszerbiztonsági helyzet-, és szintértékelés.
Az ellenőrzési folyamatunk és értékelési rendszerünk standardizált, így az iparági átlaggal összevethető. A minősítési szempontok tartalmazzák a jogszabályi minimum feltételeket (hatósági ellenőrzési listák), a szükséges és a javasolt üzemeltetési feltételeket és gyakorlatot az arányosság elve alapján. A minősítő mátrix ezen szempontokat súlyozottan értékelve határozza meg az egység élelmiszerbiztonsági szintjét, minősítését.
(2) Önellenőrzési audit
Az audit során elsősorban a folyamatok és a belső szabályozások megfelelőségét vizsgáljuk objektív módszerekkel (mérések, mintavételezések). Vizsgáljuk a termék nyomonkövetést, a szakosított tárolást és a kritikus pontokon történő ellenőrzések hatékonyságát. Műszeres mérésekkel szabályozáson kívüli pontokat is vizsgálunk keresve esetleges élelmiszerbiztonsági réseket a rendszerben.
(3) Takarítási audit
A felületek - konyhatér, vendégtér, közösségi helyiségek, szobák, fogyasztói eszközök - higiéniai megfelelősége alapvetően meghatározza az egység biztonsági szintjét. Az auditálásunk során nem csak a mikrobiológiai, de vegyszermaradványok detektálására alkalmas vizsgálatokat is végzünk. Ellenőrizzük a takarítási, fertőtlenítési utasítást, annak kivitelezését.
(4) Beszállítói audit
A megrendelő érdekeinek védelmét szem előtt tartva állítottuk össze a beszállítókat minősítő ellenőrzési listánkat. Kiemelt figyelmet fordítunk a személyi higiéniára, az alapanyag, vagy félkész-, késztermék mikrobiológiai vizsgálatára, a termék raktározásra és a szállítás körülményeire. Az eredmény egy rizikófaktor szám lesz, mely kifejezi az együttműködésben rejlő kockázat mértékét.
(5) COVID-19 KONTROLL
A minősítő programunk célja vizsgálni minden olyan feltétel megvalósulását az üzemeltetésben, melyet a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH), a World Health Organization (WHO) előírt. Továbbá figyelembe vettük az iparágat meghatározó hazai szervezetek (Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) ajánlásait. A minősítés során COVID-19 szűrést végzünk, illetve vizsgáljuk a fertőtlenítés hatékonyságát a felületeken, fogyasztói eszközökön.
Saját fejlesztésű Safety Inspector auditáló applikáció előnyei:
Saját fejlesztésű eTakarítás minősítő rendszerünk előnyei:
Problématér
A labor szolgáltatás megrendelésekor a laborvizsgálatot végző szolgáltató elvárja a megrendelőtől, hogy pontosan meghatározza a vizsgálat célját, tárgyát. Vagyis ezalapján a megrendelőnek tisztában kell azzal lennie, hogy működésének különböző szakaszaiban milyen valószínűségben, milyen kórokozók lehetnek jelen, amelyre érdemes laborvizsgálatot kérni. Ez azonban abszurd elvárás.
A kiérkező mintavételezők pedig többnyire nincsenek felkészítve, hogy adekvát képet alkossanak a szállodákban, éttermekben gyártási folyamatok, felhasznált alapanyagok, épület kialakítás okozta veszélyek kockázati tényezőivel, összefüggéseivel.
Ennek eredményeként tehát olyan minták kerülnek begyűjtésre, melyek nem alkalmasak reprezentálni az adott egység valós mikrobiológiai biztonsági szintjét.
Megoldás
Az auditok során lehetőségünk van feltárni azokat a pontokat, ahol feltételezzük, akár infrastruktúra, akár a gyakorlat okán, hogy vizsgálatra érdemes. Így a mintázás eredményeként a megrendelő, nem csak reprezentatív képet fog kapni, de az eredmények értelmezését intézkedési javaslatainkat.
Kórokozó specifikus vizsgálatok
|
|
Allergén vizsgálatok
|
|
FOODWILL koncepciónk utolsó eleme a folyamatok feletti felügyelet. Ennek érdekében olyan célrendszereket fejlesztettünk, mely az üzemeltetés teljes folyamatát képes hitelesen, hatékonyan, a működés teljes idejében, távolról is felügyelni.
Gyorsabb adminisztrációs folyamatok
Akár 80%-kal csökkenthető az adminisztrációra fordítható idő.
Garantálható ellenőrzés a kritikus pontokon
Az ellenőrzési pontokon kötelező fénykép készítéssel garantálható, hogy a folyamatok ne csak adminisztrálva, de ellenőrizve is legyen.
Hitelesebb adminisztráció
Időbélyegző, koordinátapontok jelölése és fénykép feltöltés, digitális aláírás teszi hitelesebbé a dokumentációt.
Felügyeleti rendszer
A naplózási értékeket a rendszerünk folyamatosan felügyeli. Riasztást küld elmaradt ellenőrzés esetén, kritikus értékek esetén értesíti a felelős vezetőt, miközben megjeleníti a javasolt intézkedési feladatokat.
Feladatok nyomonkövethetősége
Az egység felügyelete során keletkező feladatok dedikálhatók egységen belül felhasználóhoz, egységen kívül e-mail küldhető. A feladatokhoz határidők rendelhetők, melynek felügyeletét szintén elvégzi rendszerünk és értesítés teljesül vagy éppen elmaradás esetén.
Hűtőjeladó rendszer
Saját fejlesztésen olyan hűtőhőmérsékleti jeladórendszert fejlesztettünk, mely nem igényli a hűtőberendezések költséges átalakítását, kiépítését. Vezetéknélküli jeladóink egyszerűen, gyorsan és költséghatékonyan üzembe állíthatók és rugalmasan bővíthető számuk. A folyamatos hőmérsékleti monitorozás kritikus értékeit a rendszer sms-ben, email-ben, push üzenetben küldi el.
QR kód alapú termék nyomonkövetési rendszer
A termékek címkézése minden vállalkozás számára jelentős adminisztrációs kihívást jelent. Ennek a munkának megkönnyítése érdekében fejlesztettük ki QR kód alapú nyomonkövetési modulját ONIR rendszerünknek. Az eszköz vezetéknélküli QR kód nyomtatóhoz való kapcsolódást követően egy kattintással kinyomtatja a szükséges adattartalmú termékjelölő címkéket.
Folyamat kontroll
Rendszerünk a takarítási feladatok teljesítésének adminisztrációjától a felülvizsgálaton keresztül, a megrendelő teljesítési igazolásáig bezárólag, az egység egyedi igényeihez alkalmazkodva képezze le a folyamatokat.
Rendszerképességek
Automatizmusok
Feladatkezelés
Hitelesebb adminisztráció
Időbélyegző, koordinátapontok jelölése , fénykép feltöltés és digitális aláírás teszi hitelesebbé a dokumentációt.
Kiértékelt audit egy gombnyomásra
Safety Inspectorral nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint az automatikus, szerkesztést nem igénylő riportálási rendszer megvalósítását, úgy, hogy mindez egy standardizált riportrendszerbe illeszthető legyen (címkézés által). Ez azt jelenti, hogy az audit lezárását követően a rendszer legenerál egy minősített riportot, melyet korábban sok-sok órán keresztül szerkesztettünk. Így valós időben tudja értesíteni a riport eredményéről az érintett felet.